Serdecznie zapraszamy, uczniów Zespołu Szkół Zawodowych im. Sandora Petofi w Ostródzie, kształcących się na kierunku technik informatyk zainteresowanych podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych do udziału w projekcie pt. „Komputerowa droga do przyszłości” RPWM.02.04.01-28-0092/19.
Projekt zakłada realizację następujących form wsparcia:
1. Diagnoza 2. Szkolenie pt. Radzenia sobie ze stresem 3. Kurs pt. Projektowanie 2D – CAD 4. Szkolenie pt. Projektowanie i wydruk 3D 5. Szkolenie pt. Programowanie i robotyka 6. Szkolenie pt. Zarządzanie czasem 7. Kurs pt. Branżowy język angielski 8. Kurs pt. Prawo jazdy kat. B 9. Staż
Dokumenty rekrutacyjne do pobrania:
Regulamin uczestnictwa
zał.1. Zgłoszenie udziału do projektu
zał.2. Formularz rekrutacyjny
zał.3. Deklaracja uczestnictwa w projekcie
zał.4. Oświadczenie uczestnika
zał.5. Oświadczenie i wyrażeniu zgody na bezpłatne wykorzystanie wizerunku
Krótki opis projektu
Celem projektu jest podniesienie wiedzy i umiejętności pracowniczych 18 uczniów/nic Zespołu Szkół Zawodowych im. Santora Petöfi w Ostródzie kształcących się na kierunku technik informatyk poprzez realizowane w ramach projektu wsparcie w postaci diagnozy, szkoleń/kursów i staży zawodowych w okresie wrzesień 2019 – wrzesień 2020 roku.
Realizacja projektu ma przełożyć się na wzrost zatrudnialności uczestników projektu poprzez nabycie oraz potwierdzenie kwalifikacji i umiejętności praktycznych i zastosowanie ich w praktyce u Pracodawcy. Działania pozwalają na zwiększenie zatrudnialności uczniów szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez poprawę jakości kształcenia zawodowego. Projekt przyczynia się do wzmocnienia powiązania systemu kształcenia i szkolenia zawodowego z rynkiem pracy oraz wzrostu jakości systemu szkoleń służącego zwiększeniu zdolności do zatrudnienia uczniów placówek kształcenia zawodowego. Projekt realizuje założenia MODEL 1. a) zdiagnozowanie ucznia/słuchacza pod kątem uzupełnienia jego umiejętności, kompetencji i uzyskiwania kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji miękkich ułatwiających wejście na rynek pracy/kontynuację nauki w celu skierowania go na staż zawodowy oraz kursy/szkolenia, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów i słuchaczy objętych wsparciem; b) realizacja staży zawodowych dla uczniów/słuchaczy w rzeczywistych warunkach pracy. Model został dodatkowo rozszerzony o wsparcie w postaci wyposażenie uczniów w dodatkowe umiejętności, kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz w miękkie kompetencje pracownicze, które zostaną uzyskane w trakcie kursów/szkoleń powiązanych z profilem kształcenia, wybranych przy udziale pracodawców i poprzedzonych diagnozą ucznia.